معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران قدرتمند برای نظام سلطه رنج‌آور است/ اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از حوزه نشر

«احمدوند» گفت: غرب مشکلات اقتصادی،‌ فرهنگی و... دارد و قدرتمند شدن ایران برای آنها رنج‌آور است.
کد خبر: ۵۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ - 31October 2022

ایران قدرتمند برای نظام سلطه رنج آور است/ اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از حوزه نشربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در سالن همایش بهزیستی برگزار شد، به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این حوادث را نمی‌توان تک‌بعدی تحلیل کرد قطعا حوادث روز دنیا در این اغتشاشات دخیل بوده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیچیدگی و چند لایه بودن اغشاشات اخیر که با ترور و ورود نخبگان عرصه‌های مختلف در داخل و خارج کشور همراه است نیازمند تحولاتی است که در دنیا رخ می‌دهد،‌ افزود: غرب مشکلات اقتصادی،‌ فرهنگی و... دارد و قدرتمند شدن ایران برای آنها رنج آور است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای سرمایه‌گذاری در خاورمیانه جهت رویارویی با ایران اسلامی قدرت ندارد،‌ گفت: حرکت کشور در مسیری که مشکلات خود را مرتفع کند دشمنان کشور را بر آن داشته که جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

احمدوند با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر به دنبال درگیر کردن کشور با مسائل کلان است،‌ بیان کرد:‌ برای برون‌رفت از این حوادث باید به فرموده رهبر معظم انقلاب ید واحده باشیم.

وی با بیان اینکه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع می‌رود تحلیل کند،‌ اظهار داشت:‌ خود را متولی حوزه فرهنگ در کشور می‌دانیم باید تلاش کنیم مردم و مدیران از تحلیل‌های فرهنگی برخوردار باشند.

احمدوند با بیان اینکه تحلیل‌های فرهنگی باید با جهت‌دهی همراه باشد،‌ ادامه داد: تحلیل‌ها باید مبتنی بریافته‌های علمی و به دور از توهم باشد. امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت و ارائه تحلیل‌های فرهنگی برای ملت ایران پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه توجه به شاخصه‌های فرهنگی دولت سیزدهم باید مدنظر مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها و شهرستان‌ها باشد،‌ ادامه داد: عناصر فرهنگی فعال و سرشناس جامعه باید در ادارات ارشاد رفت و آمد دائمی داشته باشند.

احمدوند اظهار کرد: باید اهمیت فرهنگ برای مدیران،‌ نمایندگان مجلس و... تبیین شود؛ چراکه آشنایی مدیران با حوزه فرهنگ به استفاده از توان ظرفیت‌های سایر مجموعه‌ها برای رونق حوزه فرهنگ می‌انجامد.

وی با بیان اینکه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از حوزه نشر داریم که تلاش داریم این اعتبار در طول سال شارژ شود،‌ گفت: معتقدم کتاب باید به دست مصرف کننده برسد.

احمدوند از اعلام آمادگی جهت اعزام استاتید برای حضور در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار